Even voorstellen!

Tijdens 4VWO schreef ik columns voor de schoolwebsite van de Oscar Romero.

Wednesday, November 27, 2013

Charlotte in Holland - Man Bijt Hond

    
 Charlotte van Horne - Holland is Amazing!
 

Charlotte van Horne is een vrouw van 63 jaar en woont in New York. Tijdens de viering van het 400-jarige bestaan van de handelsbetrekkingen tussen New York en Nederland kwam de filmploeg van Man Bijt Hond haar op het spoor. Ze stond te zwaaien met een Nederlands vlaggetje en was helemaal in haar element. “Waarom bent u zo blij? “, vroeg de cameraman. “Well I’ve been here for four hundred years, waiting for you." Het bleek dat Charlotte’s familie vijftien generaties terug vanuit Hoorn vertrok om naar New York te varen per boot. Charlotte is nooit terug gegaan naar Nederland. Het programma besloot haar daarom een rubriek te geven en samen met haar rond te trekken in ons kikkerlandje. Omdat haar ‘roots’ in Hoorn liggen, zijn ze hier ook geweest. Miss Van Horne ontmoette hier onze burgemeester Van Veldhuizen en dronk een kopje koffie in het West-Fries Museum. Ze is super enthousiast over Nederland. Als een echte toerist neemt ze trouw overal foto’s van. ‘This windmill is amazing guys!’

Op vrijdag 24 september kon je met haar chatten en vanalles aan haar vragen. Ik vond dit wel leuk om hieraan mee te doen en  heb een aantal vragen aan haar gesteld.

Waarom bent u nooit eerder naar Nederland gekomen als u er zo enthousiast over bent? First of all I was working so hard on my law firm business and then when the Euro became so high against the dollar, I went on visits to cheaper countries---then 9/11 and then I took vacations at the national parks in my own country.
Ten eerste heb ik erg hard op mijn advocatenkantoor gewerkt en daarna werd de euro veel sterker dan de dollar. Daarom besloot ik om naar goedkopere landen te gaan. Toen kwam 9/11 en toen ging ik naar nationale parken in mijn eigen land.

 Wat vindt u van de kroket? The kroket is so wonderful because pure fat is tasty!! What kind of fat is it and I guess the fat also tastes better because it is fossilized---geez digging it out of the wall where it has been until someone comes by to buy it!
De kroket is geweldig omdat puur vet hartstikke lekker is! Ik denk dat het vet ook beter smaakt omdat het is gefossiliseerd - jemig, dat uit de muur halen waar hij ligt totdat iemand langs komt om hem te kopen!

Wanneer komt u weer terug? I think that I will be back in a year because I only saw some parts of the country and also I think that the golf is better than in UK.
Ik denk dat ik in een jaar weer terug ben omdat ik maar een aantal plekken van het land heb gezien en ik denk ook dat het golfen in Nederland beter is dan in Groot-Brittannië.

Spreekt u een beetje Nederlands? I am learning it on this website---It is closer to English and even the Friesan dialect or language is closer to English than Dutch they say---I think it will be easier to learn than I thought---but my pronunciation will suffer---I am so impressed by Princess Maxima's language ability and of course so many of you who speak so many languages--for me Spanish and Italian
Ik leer het nu op een website – Het lijkt meer op Engels - en zelfs het Friese dialect ligt dichterbij het Engels - dan de Nederlanders zeggen. Ik denk dat het makkelijker te leren is dan ik in eerste instantie dacht – maar mijn uitspraak is beschamend slecht – Ik ben erg onder de indruk van Prinses Maxima’s taal beheersing en natuurlijk zoveel meer van jullie wie meerdere talen spreken – voor mij geldt Spaans en Italiaans.

Even over Hoorn…
Dus ben jij iemand uit Hoorn? Ik vond het daar erg schoon en vond de frisse wind heerlijk. We zijn naar de haven geweest en daar hebben we een babbeltje gemaakt met een aantal mannen op jachten. Ik wilde de cameraploeg achter laten en wegvaren!
so is that someone from Hoorn? I thought it was so CLEAN and a fresh breeze! We went do to the seaside harbor and were talking to the guys on the yachts---I wanted to just leave the camera crew and go for a sail!

Meer afleveringen van Charlotte in Holland zijn te vinden op Man Bijt Hond

Kusje van je Oscarzusje :)






No comments:

Post a Comment